Särbehandling

Jag har sovit i tre timmar typ. En personal kom in och sa att jag inte fick sova mer. Sen hände en sak som irriterar mig hon gick in min rummsgranne som får vila på dagen. Visst hon har varit i stallet och kan förstå att hon är lite trött (inget illa menat till dig utan menar personalen) vaffan jag somna 4 inatt fattar dom inte att jag är trött. Sen sa hon att jag inte får väcka henne inatt för att jag inte kan sova. Jag kommer sluta säga hur jag känner och hur jag mår. Jag kommer sluta be om hjälp, hamnar jag på psyk igen är det deras fel. Jag vågar inte be om vid behovs medicin som jag skulle behövt inatt. Att ta vb medicin i början var okej men inte efter ett år. Varför ska jag ha vb medicin då? Just nu vill jag bara förvinna, jag har starka dumma tankar. Men jag sitter iaf i tvrummet och dunkar musik i öronen på hägsta volym så jag slipper de andra som sitter här. 

Detta är bara en av alla särbehandlingar som händer här. Ja jag VET att de är  individuell behandling men vissa regler borde gälla alla. Aja jag har inte så lång tid kvar här som tur är. Eller 5/6 månader, oj nu känns de som en evighet. 


Fridah Johansson

Hej Rebecka! Jag heter Fridah Johansson och pluggar till journalist i Jönköping. Just nu håller jag på med mitt slutprojekt som handlar om unga tjejer med självskadebeteende, ett ämne jag tycker är sjukt viktigt och verkligen vill lyfta upp då jag tycker att samhället inte vet tillräckligt om det.

Jag undrar om jag skulle kunna få intervjua dig? Om din historia kring detta och ditt liv. Kanske per telefon, eller Skype om det skulle funka? Hoppas du känner att detta är något du skulle vilja göra.

Om du har några frågor är det självklart bara att ställa dem till mig! Du når mig på: [email protected]

Kram!

2016-03-29 / 11:23:47

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback