Lövenängen har lagt ner

Igår så googlade jag på lövängens behandlingshem eller de hette i slutet kognic behandlingshem. Så här gick de till tydligen.
 
De var 6 stycken klienter som bodde där och de hade 21 platser. Klienterna såg en lastbil komma och körde mot aktivitetshuset och bar in våningssängar. Klienterna frågade vad de är som händer men personalen visste inte. En klient fick ett samtal från sin terapeut och hon sa att kognic ska läggas ner nästa vecka. Mikael eller Roy ringde sedan och bekräftade detta, de ringde okså klienternas placerare. Okej man kan inte bara lägga ner ett behandlingsgem på en vecka, de tipsade om ett annat behandlingshem men man kan inte bara göra som jag gjorde när jag flyttade dit. Jag hade inte ens varit på studiebesök. Jag visste inget om behandlingshem. Lövängen/Kognic skulle bli ett asylboende men de hade ingen tillåtelse att göra ett asylboende av de. Jag fattar inte hur man kan göra så. Typ all personal på Lövängen/Kognic är sjukskrivna och jag är inte förvånad. En vaktmästare fick vara medicinansvarig, kock, personal och vaktmästare. Hallå de är inte okej. Mikael Andersson och Roy Gustavsson vill bara ha sina pengar och skiter i hur människor mår. 
 
 
Roy Gustavsson och Mikael Andersson



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback