Självskadebeteende

 
SVAR: Mitt självskadebeteende har blivit värre under de fem månader jag har varit inlagd. Man blir frestad när man ser andra skada sig och man vill ha uppmärksamhet. Jag skadar mig mycket mer när jag är inlagd än när jag är hemma. Jag har inte behövt sy tidigare men sista tiden har jag fått sy nästan varje dag.
 


Helena

Jag uppskattar din ärlighet. Tycker det är synd att du ska behöva skada dig. Jag hr själv varit där. Jag skar mig aldrig så mycket och så allvarligt som jag gjorde när jag var inlagd på Psyk. Borderline är ju ingen lätt diagnos direkt. tycker dom borde lägga på en rem och skaffa dig ett annat boende. Har du adrig fått DBT...Dialektisk beteende terapi? Jag gick i DBT både i grupp och enskilt. Det har hjäölpt mig mycket. Kämpa på!

2014-12-07 / 20:46:54

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback