Sanningen

Nu ska jag berätta lite om behandlingshemmet som jag bor på. Jag hoppas att media tar till sig detta.
 
På hemsidan står det en sak men i verkligheten är det en helt annan, så är det ofta vilket INTE ÄR OKEJ.

Behandlingshemmet har fått flera anmälningar och har många brister. Det går så dåligt att det tom lär minska på soptunnor. Det är skrattretande.
 
Detta är ett exempel på vad som står på deras hemsida

Aktiviteter

Vi arbetar aktivt med att göra vistelsen hos oss så positiv och givande som möjligt. För ändamålet har vi anställt fritidsledaren.

Sannngen: Det finns ingen fritidsledare längre

Behandlingshemmet har ett boende som är likt en hemmiljö, där vi lagt mycket tid på att skapa en trivsel både inne och ute för allas bästa mående. Eget rum med dusch och toalett, här finns handikappanpassade byggnader om så behövs. I varje enhet bor man max fem personer och delar på kök och gemensamma utrymmen.
 
Sanningen: Det är ingen hemmiljö, det var mer hemiljö förut då vi åt i husen. Nu är det en matsal som ingen är possitiv till. Det är inga enheter utan ett enda kaos de blandar anorektiker med missbrukare. Det finns två-tre kök men bara ett används i varje hus.


Lövängen erbjuder ett härligt grönområde med möjligheter till fantastiska ytor. Trädgårdsland finns för de som är intresserade, samt en hel del fruktträd inom området, stor fotbollsplan för den som är bollintresserad.
 
Sanningen: Fotbollsplanen går inte att använda pga att den har använts som ridbana


Hästar och hundar är viktiga i vår profil och vi har till exempel ett eget stall som intresserade klienter får ta hand om.
 
Sanningen: Hahahaha det stämmer inte för fem öre. Det finns fan inga hästar och hundar får man ta med sig.
 
 

Fritidsledaren har som huvuduppgift att planera och genomföra en rad aktiviteter med klienterna varje vecka, både inom och utanför vår anläggning. Golf, Ishockey, bad och och besök på speedwaymatcher är exempel på aktiviteter som
 
Sanningen: Jo eller hur????

                                                                                                
 
Maten är värre än kattmat, den är kall och smakar skit. Tänk på  icareklamen så de pratar om vad konstig mat kineser äter, tänk då när kineser försöker laga svensk husmanskost, inget elakt mot dom, deras kinamat är skitgod men inte den svenska husmanskosten. Håll er till de ni är bra på men ni försökte iaf men man kan inte lyckas med allt. :)
 
                                                                                                   
 

Såhär säger hemsidan att de ser ut 
 
 
 
Sanningen: Såhär ser de egentligen ut
 
 
 
Nu till en allvarligt brist och det är personal, under sommaren var det BARA vikarier och alla regler bröts. Det var värre än i helvetet. Klienter smugla in droger och söp sig stupfulla. Polisen var här varannan dag och hämta klienter som senare på kvällen kom tillbaka och gjorde samma sak igen. Jag var en av som, jag försökte ta mitt liv flera gånger.
 
Jag undrar hur dom som bor i området känner? Jag kan förstå att dom tycker de är jobbigt spc barnfamiljer.
 
Så de jag vill få ut av detta är att de finns inga aktiviteter och ingen behandling. Det är fritt fram att röka på och skära sig samt att ta livet av sig. Personalen sitter bara på en stol, de ska kolla till klienterna varannan timme men de gör dom inte. Jag skulle lätta kunnat ha hängt mig och varit död nu om jag kände för de.
 
 
Jag kommer berätta vad behandlingshemmet heter när jag flyttat. Jag vet att jag kommer få en massa skit pga detta.
 
 
 
 
 


ee

Hoppas behandlingshemmet ej heter lövängen då du skrivit deti texten ovan å sen säger att du ska bberätta vad det heter när du flyttat. Förövrigt låter det verkligen som ett skitställe tyvärr. Tragiskt nog. Hoppas att du kommer bort därifrån fort å får ett bra härligt liv. Sköt om dig.

Svar: De kan heta lövängen men de kan lika gärna heta något annat med. För att de inte ska bli nån förvirring så tog jag bort de.
Rebecka Nordlander

2013-08-14 / 22:59:35

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback