One step forward and two step back

Ja så känns de ibland ett steg fram och två tillbaka. Hur ska jag kunna komma fråmmåt om jag hela tiden backar för att jag är rädd för att de ska bli som förr, att jag inte vågar utforska vad som finns där bakom hörnet när jag aldrig går dit.
Jag har själv valt detta liv, eller inte helt men att börja skada migsjälv var självvalt, de är en tröst och att rispa/skära mig lindrar min ångest och de är en sådan härlig känsla. Jag vill verkligen sluta med det men de är så j*vla svårt. Snälla har ni några tips på hur jag kan sluta. Gummisnodd, is, musik funkar inte tyvärr.
 
Personalen har inte ens kollat till mig idag fast de vat att jag mår piss.
 
En trött och sliten Becka, jag mår verkligen skit
 


Mezza

Hej
läser din blogg ibland..hittat hit från mymmlan (linda)
vet inte riktigt vad jag vill säg..förutom att det GÅR! Man kan bli fri från detta.
jag har själv HAFT ätstörningar(anorexi, bulimi, uns) , borderline, återkommande depressioner och konstant svår ångest. Självskadebeteende, mängder av piller, beh.hem, psyk...ja det va min vardag många år.
Men vet du?
Trots att jag sågs som ett hopplöst fall...så är jag idag:
Friskriven från borderline, ätstörningar, depressioner, sömnproblem, mm...och jag har inte haft ångest på flera år.
jag äter nästan inga psykmediciner längre, jag har helt slutat med all benso osv.
Det känns omöjligt..men det är det inte.

Jag kämpade många år för att sluta självskada på olika sätt.
I slutändan handlar det om att bestämma sig. En gång för alla. Och då INTE genom att byta ett beteende mot ett annat (jag bytte många ggr..mitt senaste var att va extremt duktig...såpass att det förstörde för mig själv)

Jag bloggar sällan i numera men det finns många bra inlägg där...under olika kategorier...som kanske kanske kan va bra o läsa?

Massa kramar från en som vann. Som idag lever lycklig och fri.

/Mezza

Svar: Tack för din kommentar, de var just det jag behövde. Jag har bestämt mig att inte ge upp och försöka hitta lösningar när jag får mina ångestattacker.
Rebecka Nordlander

2013-08-21 / 10:56:12
BLOGG: http://mezzasblogg.blogspot.com
Anonym

Ps:
De mediciner jag idag äter är bara adhd-medicin, en atarax till kvällen, vitaminer och smärtmediciner.
det e STOR skillnad mot allt jag innan åt...jag reste med en ica-kasse med mediciner innan...helt fruktansvärt :(

2013-08-21 / 10:59:17

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback