MOBBAD FÖR MIN HEMBY

Landet ärde bästa som finns när man mår såhär. Friheten och lugnet. Jag har blivit mobbad för jag bor i en liten by på landet men jag älskar de. De ända som skulle kunna bli bättre är den kommunala trafiken.

Jag brukar tänka såhär, en av personerna som retade mig i min förra klass bor inte dirkt i stan utan det tar 30 min med buss. Jag vet flera i Gävle som bor utanför och det tar lång tid in till stan till vissa ställen går inte ens bussen. Tex om man bor i södra bomhus i Gävle så tar de 30 min eller mer med bussen till stan för mig ta de 23 min med tåg eller 50 min med buss. Jag har 2.5 km till station men de tar 10 min att cyckla dit och på vinterna får jag skuts och när man kommer hem så går det bussar hem till mig. Erika som bor i Sthlm tar det en timme att ta sig till skolan 20 min med bil. En timme i Sthlm är ingenting.

 

Det är så j*vla töntigt att mobba det är de jag försöker få fram. Jag bytte från Borgis till JB pga att mina klasskompisar mobbade och frös ut mig för att jag var sjuk.




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback