Fundering?

Hur ska man bete sig när man är 17 år? Ska man fortfarande vara fjortis och säga "Oh jag ska bli så full i helgen" eller ska man går runt och säga alla man har legat med eller ska man bara vara kaxig och mobba alla 14 åringar?

På högstadiet blev jag mobbad och jag läste att dem som blev mobbad när dom var yngre blir taskig/mobbar när dom blir äldre. Det stämmer i mitt fall. Jag har varit jävligt taskig och anledningen stämmer med.

När man har varit mobbad i flera år så bli man osäker hur man ska skaffa vänner. Man dras till dom med makt. Gud vilken ångest jag har. Men det är ju inte bara jag som har varit taskig utan dom jag har varit med har också varit de. Vi ställdes mot varandra och kastade all skit på varandra. Jag fick skulden, de fick skulden. Jag kan inte dra på mig allt när allt inte är mitt fel. Eller hur? Vad tycker ni?

Hur ska jag ändra på mig? Kan man göra det bara sådär? går det på 1 sekund? Eller tar det tid?

Jag har sovit i 12 timmar men kramper kallsvettas och mardrömmar. Har inte jag lidit nog? Jag måste bädda rent igen. Jag gjorde det igår. Jag var så ledsen att jag städade mitt rum. Sen blev jag arg och ramlade av mina kramper. Jag höll på att spy. Jag har fått mitt straff.

Jag har en dag kvar i skolan sen är det lov. Jag tänker gå, skiter i alla kramper JAG SKA GÅ. Min fredag blev förstörd nu är min lördag det med. Inget/ingen kan rädda den. Jag tänker ligga och känna mina kramper. Skrika och gråta en dag till. Skriva en massa skit i min dagbok så jag får ut de. Jag kan inte gå och bära en stor börda. Vem läser detta egentligen? Vem?





Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback