Kristendom

Nu ska jag bli väldrigt personlig här. Jag ska berätta något jag haft hemligt, eller vissa av mina vänner vet om det.

Jag är uppvuxen i en kristen familj och tyckte det var jättejobbigt när jag var liten för ingen av mina vänners föräldrar var det. Jag var tvungen att följa med till kyrkan på söndagar.
Jag blev scaout men jag gillade det aldrig, jag konfimerade mig för att få prisenter. Jag var på ett stort scaoutläger som jag hatade och jag var på ett konfimationsläger som fick mig att börja tänka över mitt liv och gråta.

När jag var 12 år övertalade mamma mig att åka på ett kristet tonårsläger som hette star, det var ett läger som förändrade mig helt, jag var inte samma person efter, men jag fattade inte varför jag var där, jag trodde ju inte på gud och fattade inte ett skvatt av bibeln.
Jag fortsatte att åka på dessa läger för jag belv en helt annan människa när jag var där, jag gillade de "jag" jag var där och de människorna som var där tog mig för den jag är.

Bild från mitt första eller andra läger


Nu 7 år senare har jag varit på 6 stora tonårsläger läger och en några weekend camp, jag har åkt för att jag känner mig hemma där och bäst av allt är de vänner som jag har fått. 

För ett halvår sedan började jag tänka riktigt odetligt om jag trodde på gud men sa nej, jag pratade om det med några vänner som absolut inte är troeende, så jag börja tycka desamma men sen sa det stop jag måste ha mina egna åsikter och jag börja tänka igen.

Forstättning följer.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback