insändare

Har text och idag är den faktiskt roligt. Här är en av mina insändare som kommer att skickas in till GD


Bybor kommer inte hem X-trafik

 

Jag vet att ni har hört det förut men nu är det min tur att klaga.

Jag är en tjej på 17 år som bor i det lilla samhället Ockelbo sex mil ifrån Gävle där jag pluggar och tillbringar mycket tid med mina vänner.

Att åka hem klockan tio en fredagskväll är inte så kul. Mina föräldrar måste hämta mig varje helg i Gävle eller Sandviken. Nu har jag turen att mina föräldrar inte dricker, men dem kan aldrig slappna av en kväll för de ska hämta mig.

Jag har ett fritidskort men använder inte de så mycket eftersom de ändå måste hämta mig hela tiden. Jag har en syster som hade samma problem som mig för sex år sedan men inget hände så hon flyttade till Gävle.

Problemet har funnits i flera år, så varför har inget hänt?

 

För de ungdomar som gillar att sitta hemma vid datorn är Ockelbo ett bra samhälle men för oss som vill hitta på nöjen med vänner så måste man ta sig in till Gävle. Men ändå så slutar det med en kväll framför tv:n eller datorn för att man inte kan ta sig hem. Och vuxna klagar på att vi ungdomar är lata, vad kan det bero det på?

 




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback