insändare 2

Här kommer den andra insändaren. Jag vet att båda är klasiska klagomål men jag är en av som som håller med i ämnet.

Höj vårt studiebidrag

 

1050 i månaden är inte mycket, för mig är de slut på två veckor om inte tidigare.

Vi pluggar faktiskt och på gymnasiet och det kostar mer än när man gick på högstadiet, vi måste köpa skrivböcker, penna och sudd själv och vi får inte ens pengar i augusti. Ni kanske förvänta er att vi ungdomar ska sommarjobba men det är inte alla som får det speciellt inte om man är under 18. Varje månad måste jag tigga pengar av mina föräldrar, det är inte så kul varken för mig eller för dem.

Vi borde åtminstone få 2000 i månad så man kan hitta på nöjen eller köpa lite fina kläder och slippa tigga av föräldrarna varje månad.







Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback